Min överraskning till Casper..

Hejsan!

Strax innan Caspers begravning gjorde jag ett inlägg på Facebook att jag gjort "något jag aldrig trodde jag skulle våga". En present till Casper från mig.

Som många vet sjunger min lillasyster massor och går hos en sång-coach. Jag åkte med henne dit för att fixa med musiken till begravningen. Hon skulle spela in en låt med Lene Marlin som heter "A place nerby" och jag hade en liten önskan om att kanske få va med lite på en refräng eller två. Är ju ingen sångerska och är jätte feg för att stå på "scen" så jag va gött nervös.
Jag hade i alla fall planerat att denna låten skulle va med på begravningen redan i dagarna efter vi fick Caspers diagnos (När han var 1 år gammal). Då gjorde jag upp hela begravningen. Precis hur jag ville ha den och sparade den i en mapp på datorn så min släkt kunde ordna med den om det skulle bli för jobbigt för mig när dagen väl kom.

I alla fall. Jag satt i studion och min lilla syster stöttade mig och peppade mig till att sjunga och det slutade med att jag sjöng nästan hela låten själv. Min syset gör ett 'stick' bara. Jag e faktiskt förvånad över hur bra det blev och när jag stod där kunde jag inte fatta att det var mig själv jag hörde.

Åter igen, jag är ingen sångerska, men det här är min gåva till Casper:


Kommentarer
Postat av: yvette

Jättefint Malin! Blir rörd! Kram

2010-05-13 @ 11:34:53
Postat av: Therese

så vackert och så starkt gjort, bli alldeles tårögd

2011-01-13 @ 17:13:31
URL: http://elemra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0