Minnesfond

Hej på er alla där ute.

Vi fick strax innan Casper dog veta att hans sjukdom är genetisk. Läkarna forskar på det lilla som finns att forska på men allt skall ju tyvärr alltid handla om pengar.

Det krävs endast ett blodprov för att se om man e bärande av sjukdommen. Vilket bara en av ett par som vill ha barn behöver testa sig mot. Det räcker att en av dom är friska så kan sjukdomen inte föras vidare. (Om jag har fattat rätt)

Vi och läkarna vill att alla i västsverige testar sig och tar ett blodprov. Då vi alla Elliots, Caspers & Elsas familjer kommer ifrån detta område.

Läkarna bromsar just pga av att blodprov kostar pengar. Men så många blodprov man gör när man är gravid tycker jag att man lätt skulle kunna klämma in ett till.

Detta vill vi samla ihop pengar till. Så hjälp oss hjälpa andra. Hjälp oss hindra att fler barn och familjer skall behöva lida sig igenom denna hemska sjukdom. Att ett barn skall behöva vara instängt i en kropp som hindrar dom att vara barn.

Jag skall göra mitt allra bästa för att vi skall få fram ett bot mot Tay-sachs. Det har ni mitt ord på


Till minne av Casper

Bank-giro: 615-9958


Kommentarer
Postat av: Maggan

Det här kortet är ett av det finaste jag sett på er.Det visar så mycket kärlek.Kram Maggan

2010-04-20 @ 12:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0